YouTube podepsalo exkluzivní dohodu o streamování e-sportů jako je Call of Duty a Overwatch
Vydavatel videoher Activison Blizzard uzavřel víceleté partnerství se společností Google. V rámci dohody se YouTube stane exkluzivním streamovacím partnerem pro všechny hry od tohoto vydavatele. Součástí bude již nadcházející sezóna Overwatch ligy a ligy Call of Duty, které začaly v Minneapolis a Minnesota.
Tato dohoda je obrovskou výhrou pro YouTube, která se snaží konkurovat vůdci streamování Twitchi. Přesto, že je YouTube největší video sítí na světě a druhým nejnavštěvovanějším webem na planetě hned za google, Twitch je v tomto ohledu populárnější. Twitch byl exkluzivním streamovacím partnerem společnosti Blizzard pro první dvě sezóny lig. Twitch je již dlouho populárním místem pro sledování živého přenosu hraní her.
Vypadá to, že přijde změna kvůli konkurenčním platformám, které jsou schopny utrácet velké množství peněz za uzavření smlouvy s exkluzivitou, jako je tato. Od svého spuštění v roce 2015 YouTube Gaming nevzkvétal. Na začátku tohoto roku dokonce společnost zastavila samostatnou aplikaci YouTube Gaming, protože její existence způsobila mezi diváky zmatek. V současné době je jeho místě centrum zaměřené na hry na YouTube, které slouží k vyhledávání živých přenosů a videí.
Selhání YouTube Gaming jako samostatné platformy však nezastavilo snahy zachytit se na předním trhu přímých přenosů. V posledních měsících YouTube uzavřelo dohody o exkluzivním streamování s nejlepšími tvůrci jako je Jack “CouRage” Dunlop a Lachlan Power. Přesto mnoha streamerů stále zůstává na Twitchi, nebo jako třeba hvězda Fortnite Tyler “Ninja” Blevins, přešel do konkurenční společnosti Microsoft. Youtube je stále místem, kde všichni tito tvůrci zveřejňují různá videa, která žijí i po jejich přímém přenosu.
Dohoda mezi Activision Blizzard a YouTube je další kapitolou probíhající války o streamování mezi online platformami, streamovacími službami, tradičními kabelovými a síťovými společnostmi a tvůrci obsahu. V konkrétním scénáři konkuruje Twitch ve vlastnictví Amazonu, proti YouTube vlastněnému společností Google a Facebook, který se také snaží vybudovat vlastní platformu živého vysílání, aby využil popularity herního obsahu. Vypadá to, že je jen otázkou času, kdy se objeví streamy také na Disney nebo HBO či Netflixu.
Více než 200 milionů hráčů denně sleduje herní obsah na YouTube, což za rok dá 50 miliard hodin sledování. YouTube poskytuje hráčům a vášnivým fanouškům nejoblíbenější platformu pro videohry, řekl Ryan Wyatt.
Úvodní fotka: Hunter Martin/Getty Images, Zdroj: theverge.com