Rozčílení Youtubeři – YouTube demonetizuje videa o koronaviru

O koronaviru mluví celý svět – až na youtubery. Ti se tomuto tématu vyhýbají – když o něm mluví, tak totiž riskují, že jim YouTube u videa zakáže reklamy a tím pádem přijdou peníze.

YouTube demonetizoval videa o citlivých tématech již dříve. Pokyny společnosti uvádějí, že citlivá témata jako „nedávné události se ztrátami na životech, obvykle v důsledku předem naplánovaného škodlivého útoku“ nejsou pro reklamu vhodná. Tato videa mohou zůstat na platformě, ale nemohou vydělávat peníze z YouTube reklamy.

YouTube uvedl, že propuknutí koronaviru je nyní považováno za citlivé téma. „Všechna videa zaměřená na tento motiv budou do odvolání demonetizována,“ uvedl v nedávném videu Tom Leung, produktový referent, s tím že toto nařízení chrání hlavně samotné inzerenty.

Nový koronavirus splňuje kritéria „citlivého tématu.“ Na celém světě bylo hlášeno již více než 95 000 případů COVID-19 (onemocnění způsobené novým koronavirusem) a zemřelo více než 3 200 lidí. Obavy z šíření viru vedly k tomu, že organizátoři velkých technologických konferencí, včetně Google I/O, Facebooku F8 a výroční konference Game Developers Conference, akce zrušili nebo odložili. Mnoho firmem nařizuje svým zaměstnancům, aby zůstali doma.

I přes rozhodnutí YouTube se to videi o koronaviru jen hemží

V roce 2019 společnost YouTube vydělala pouze z příjmů z reklamy 15 miliard dolarů, a spolupráce s inzerenty hraje klíčovou roli. Tvůrci však chtějí mít možnost zapojit se do témat jako je vypuknutí koronaviru, zejména pokud se týká jiných zájmů (jako jsou např. hry), aniž by se museli obávat ztráty příjmů z reklamy.

Zdroj